![](https://chv.hsc.gov.ua/wp-content/uploads/2017/03/20170227_112811.jpg)
Редакція популярної газети «Погляд» підготувала низку запитань про роботу сервісного центру МВС.
Інтерв’ю в.о директора Регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області Василя Душинського опубліковане у свіжому номері видання від 02.03.2017.
—Розкажіть, будь-ласка, про діяльність сервісного центру – в чому його особливість, за які напрямки роботи ви відповідаєте, які послуги надаєте тощо? На скільки я знаю, це буде двадцятий центр, реформований за європейськими зразками і що це означає?
—У червні цього року планується відкриття сервісного центру – фронт-офісу у форматі, типу open-office з електронними чергами, системами моніторингу якості обслуговування та належною увагою кожному громадянину. Усе це в комплексі унеможливить корупційні прояви.
Це буде абсолютно сучасний стиль роботи – люди зможуть в електронному форматі подавати документи, економити свій час, отримувати послугу комфортно і якісно.
Щодо функцій сервісних центрів, то це, насамперед, реєстрація (перереєстрація), зняття з обліку транспортних засобів, здача іспитів з правил дорожнього руху, практичного водіння, видача або заміна посвідчень водія та їх дублікатів, оформлення дозволів на перевезення небезпечних вантажів, видача документів обов’язкового технічного контролю (на вантажний транспорт) та інші. Окрім того, з 1 лютого нам делегували повноваження видачі довідок про несудимість для фізичних осіб. Щодо юридичних осіб, то поки що їм довідки продовжує видавати інформаційний центр. Наприклад, людина звертається в територіальний сервісний центр, незалежно від місця проживання, подає паспорт громадянина України, оформляє відповідну заяву і ми в десятиденний термін готуємо документ. До речі, ця довідка видається безкоштовно.
Також з 9 лютого нинішнього року ми почали видавати міжнародні посвідчення водія. Вони видаються за наявності національного посвідчення водія, паспорта громадянина України та закордонного паспорта. Таке міжнародне посвідчення видається на три роки, але не більше, ніж на термін дії національного посвідчення водія. Наразі термін дії національного посвідчення водія – 30 років.
—Чи потрібно водієві, який хоче оформити водійські права міжнародного зразка, здавати якісь додаткові іспити?
—Ніякої перездачі не потрібно. Медичний огляд також не проводиться. Потрібні лише документи, які я назвав. І впродовж п’яти днів ми видаємо такі посвідчення.
—Щодо набору на стажування у РСЦ та перспективи людей, які успішно його пройдуть, потрапити до вас на роботу? Звісно, цікавить розмір заробітної плати, кількість вакансій, обов’язки, тощо.
—21 лютого стартував набір на стажування кандидатів на просади в сервісних центрах краю. Щодо заробітної плати, то вона становить від 6 до 8 тисяч гривень. Резюме та анкети подаються на сайті сервісного центру – кандидат особисто вводить свої дані, заповнює необхідні графи. Завершується набір 2 березня цього року. Потім комісія Головного сервісного центру МВС України вивчає ці анкети та відбирає кращих. Щодо вимог, то кандидатом може бути громадянин України, з освітнім рівнем не нижче бакалавра. Якщо до цього людина працювала в правоохоронних органах чи на державній службі, то це також буде плюсом під час відбору кандидатів. Кандидати, які пройшли відбір в ГСЦ, у нас проходитимуть співбесіду (інтерв’ю) – теоретичний іспит. Насамкінець, буде відібрано 20 осіб, і саме вони будуть проходити практику в територіальних сервісних центрах (чотири тижні). Кінцевий відбір відбудеться з участю представників громадських організацій, Головного сервісного центру МВС. Загалом у нас є 10-12 вакантних посад на ці місця (у Чернівцях 5 вакансій, решта – в районних підрозділах).
—Щодо наявності бланків водійських посвідчень. Чи завжди вони є в наявності? Бо трапився випадок, коли на сайті вони нібито були, але фактично їх не вистачало. Могли, наприклад, не завезти з Києва? Чи часто таке трапляється?..
—Наявність спецпродукції регулярно висвітлюється на офіційному сайті РСЦ. Можливо, в даному випадку йдеться про якусь технічну неузгодженість. Відколи діють нові сервісні центри (з листопада 2015 року), у нас таких питань не було. Ніяких офіційних звернень з цього приводу немає. До цього були проблеми, що стосувалися роботи поліграфкомбінату, де не встигали виготовляти необхідні бланки. Але з самого початку,коли почали працювати сервісні центри, проблем з бланковою продукцією чи номерними знаками немає. Кожні два тижні ми їдемо до Києва та отримуємо усю необхідну продукцію.
—Чи часто виявляєте під час реєстрації транспортні засоби з підробленими документами, так званих «двійників» тощо?
—Великим пріоритетом та плюсом є те, що повернулося до нас експертне дослідження. Усі транспортні засоби проходять експертизу. Це важливо, насамперед, для власника транспортного засобу,бо він отримує гарантію того,що його рухоме майно не кримінального походження. Впродовж 2016 року, наприклад, ми виявили 44 таких транспортних засоби. А з початку цього року зареєстровано уже 12 фактів підробки. Це не лише перебитий чи знищений номер кузова (двигуна), але й підроблене посвідчення водія, свідоцтво про реєстрацію, медична довідка, підроблене нотаріальне доручення тощо. Було кілька фактів, коли під час оформлення документів з’ясовувалося, що особа перебуває в розшуку. В усіх таких випадках нами викликається слідчо-оперативна група поліції.
—Чи часто видаєте так звані «елітні номерні знаки». Скільки вони коштують та які до них є вимоги?
—Згідно з відповідним наказом МВС, номерні знаки за бажанням власника видаються з символікою – чотири однакові цифри, або від трьох нулів один до трьох нулів дев’ять. Такі номерні знаки коштують 20 тисяч гривень (крім номерного знаку три нулі шість, який коштує сім з половиною тисяч гривень). Щодо номерів, де чотири однакові цифри (від «1111» до «9999»), то вони коштують десять тисяч гривень («6666» — 7,5 тисяч гривень). А номерні знаки, де «7777» та «5555», коштуватимуть 20 тисяч гривень. Людина може звернутися до нас із заявою і необхідними документами, і отримує бажані номерні знаки. На складі у нас завжди є комплекти з будь-якою комбінацією цифр.
—А якщо це не комбінація цифр, а якесь слово?
—Так само людина звертається до нас, якщо бажає отримати індивідуальний номерний знак. Надає копію паспорта громадянина України та свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу. В середньому одна літера (чи символ, цифра) коштуватиме в межах до ста гривень. Кількість символів, що дозволяється, максимум вісім. Іменні додаткові номерні знаки вносяться у свідоцтво про реєстрацію і діють лише на території України. Якщо потрібно виїхати за межі країни, то слід скористатись основними номерними знаками, закріпленими за вашим автомобілем.
—Найчастіше ви реєструєте саме «ВАЗи» — принаймні так свідчить офіційна статистика. І лише на другому місці автомобілі німецького виробництва. Чому, на вашу думку, люди обирають саме ці автомобілі – звичка, чи справа в ціні?
—Така ситуація була завжди. Бо за своєю ціною вони не є дорогими і люди віддають перевагу саме таким маркам.
—Після збільшення прожиткового мінімуму в Україні зріс розмір пенсійного збору під час реєстрації транспортного засобу. Який нині його розмір?
—У разі якщо вартість транспортного засобу не перевищує або дорівнює 264 тисячам гривень — сплачується 3% (або якщо об’єкт оподаткування не перевищує 165 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб). Якщо вартість авто більша за 264 тисячі гривень або дорівнює 464 тисячам, то розмір збору становить 4% (від 165 до 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб). Щодо вартості авто понад 464 тисячі гривень, то до Пенсійного фонду доведеться сплатити 5% від вартості (від 290 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб).
—Ваше ставлення до перездачі через певний час іспитів для підтвердження посвідчення водія (була така ініціатива на столичному рівні). Чи підвищить це безпеку на дорогах?
—Що більше людина практикується, то безпечнішою буде ситуація на дорогах для учасників руху. Однак, наголошую, мова йде лише про законопроект, який ще розглядатиме профільний комітет у Верховній Раді. До речі,з цього приводу засобах масової інформації було вже багато сказано. Не всіх зрозуміли, що йдеться не про «перездачу на права», а про проходження кожні 15 років медичного огляду та заміну посвідчення водія. Скажімо, щодо категорій «D» та «D1» — це підвищені категорії, тобто, ці водії будуть проходити медичний огляд кожні п’ять років. Такі вимоги закладаються розробниками в норми, які ще будуть обговорюватись на законодавчому рівні,в суспільстві загалом. Хочу зауважити, що у європейських країнах термін дії посвідчення водія – десять років. і після цього вони проходять підтвердження кваліфікації.