![](https://chv.hsc.gov.ua/wp-content/uploads/2017/09/IMG_4716-kopiya.jpg)
Під таким заголовком газета «Молодий буковинець» опублікувала статтю на тему виявлення підробок ідентифікаційних номерів агрегатів транспортних засобів.
Журналіст Олександр Юхимець радить громадянам дослухатись до порад фахівця, аби вберегтися від такої халепи.
«Транспортні засоби, які мають перебиті чи пошкоджені номери, є досить поширеним явищем. Лише протягом серпня співробітники регіонального сервісного центру області відзвітували про два подібні випадки. Так свого італійського мопеду позбувся 54-річний мешканець Герцаївського району. Як повідомляє прес-служба регіонального сервісного центру МВС в області, чоловік упродовж багатьох років користувався імпортним мопедом, придбаним на ринку.Коли ж вирішив узаконити його та отримати свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, то його «сталевий кінь» не пройшов оформлення. Працівники територіального сервісного центру з’ясували, що італійський мопед Piaggio liberty вже майже десять років розшукує міжнародна організація кримінальної поліції Інтерпол. Мопед залишився на території відділення поліції, а чоловік позбувся свого двоколісного улюбленця.
У свою чергу, 62-річний мешканець села Замостя Вижницького району п’ять років тому придбав на ринку в Чернівцях «Фольксваген Гольф». Весь цей час він керував за дорученням. А коли вирішив офіційно його оформити на себе, також позбувся свого легковика. Під час реєстрації експерт помітив підробку ідентифікаційного номера кузова. Він був нанесений кустарним способом на вварений фрагмент металу.
Оперативна група поліції вилучила у водія свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу, доручення, страховий поліс. Тепер минуле автомобіля з’ясовуватимуть правоохоронці.
Перебивають і старі «Жигулі» і джипи
За словами спеціаліста-експерта РСЦ МВС у Чернівецькій області Тараса МОГИЛІВСЬКОГО, нині автовласники, придбавши автомобіль, не поспішають оформлювати його на себе. Їздять за дорученням або ж навіть і без нього. Годі й казати, що документи при купівлі, як і номери агрегатів, ніхто не перевіряє. Таким чином, автовласник купує собі авто із сумнівним минулим, якого може позбутися за першої ж перевірки.
При цьому, ідентифікувати такий автомобіль, скажімо за маркою, майже неможливо – автомобілі з перебитими номерами трапляються від найдешевших до найдорожчих.
– Іноді людина приїжджає реєструвати старого «Жигуля», який вже нічого майже й не коштує і його легше подарувати, ніж продати, а виявляється, що він теж має перебиті номери. Просто, чим дорожчий автомобіль, тим якісніше виглядає підробка, – каже Т. Могилівський.
Звертайте увагу на ціну
При цьому, за словами експерта, неозброєним оком визначити підробку дуже важко, майже неможливо. У нюансах фарбування та зварювання навряд чи можна просто так помітити щось підозріле.
Тому насамперед фахівець радить звернути увагу на вартість автомобіля. Скажімо, його середньоринкова ціна становить 7 тисяч доларів, а вам його пропонують за 5,5 тисяч – це перша ознака, що з машиною щось не гаразд: з ходовою, номерами або документами.
Також часто в ідентифікації таких авто допомагає проста пропозиція покликати експертів. Скажіть продавцеві, що маєте намір звернутися до них, щоби вони оглянули авто, зокрема й на предмет оригінальності номерів агрегатів. Якщо продавець почне ухилятися від цього, це повинно вас насторожити.
Не знімайте іржу напильником чи болгаркою
Інша проблема – зіпсовані або знищені номери кузовів, рам, двигунів та інших агрегатів. Причин цьому є багато. Найпоширеніша з них – корозія.
– Корозії піддаються навіть номери нових автомобілів, якщо вони мають погану стійкість до іржі. Якщо номер заіржавів, я би радив спочатку звернутися за консультацією до фахівців сервісного центру. Дуже багато випадків нам трапляється, коли автовласник просто бере болгарку зі шліфувальною насадкою і починає знімати іржу, пошкодивши чи навіть знищивши в такий спосіб номер, – каже Т. Могилівський.
Знімати іржу можна лише певними розчинами та реактивами. Найвідоміший з них – «Антикор». Проте робити це треба вкрай акуратно і нежорсткими предметами. Такими, як пензлик або зубна щітка. Не страшно, якщо номер частково пошкоджений. Гірше, коли повністю піддався корозії. У тому випадку слідчих дій та перевірки правоохоронцями не уникнути.
– Якщо символи на агрегаті нечитабельні, потрібно звертатись до Науково-дослідного бюро «Сантодор». Вони мають центральний офіс у Києві, а найближчий до нас філіал – у Вінниці. Коли певна кількість таких випадків збирається у Чернівцях, вони приїжджають і сюди, – каже експерт РСЦ.
Фахівці бюро дублюють номери агрегатів, дають офіційні документи, з якими людина повинна звернутися до сервісного центру та отримати відповідну відмітку в документах».