A-
A
A+
A
A
Звичайна версія сайту

Які перспективи впровадження на наших дорогах автофіксації порушень ПДР, насамперед, перевищення швидкості?


27 Вересня 2018

На це питання у матеріалі, підготовленому у рамках Кампанії «За безпечні дороги» відповідає начальник Головного сервісного центру МВС,  очільник робочої групи з упровадження фото-відеофіксації Владислав Криклій.

«Ми маємо запустити систему автоматичного контролю, але зробити це не так, як під час минулої спроби 2007–2010 рр., коли штрафи масово оскаржували в суді через відсутність технічного регламенту та прогалини в законодавстві. Саме тому сьогодні ми ретельно вибудовуємо всю нормативно-законодавчу базу,  — пояснює посадовець причину тривалого  введення системи. — Ось переді мною дорожня карта, в якій близько 20 документів, — закони, постанови, накази, що мають бути ухвалені, щоб система працювала правильно. Перед нами стоїть амбітна мета запровадити систему вже цього року. Зокрема, прем’єр-міністр та міністр МВС на координаційній нараді з безпеки дорожнього руху ставили таке завдання. Та й не секрет, що у суспільства є запит».

Система штрафних балів за порушення ПДР, які зафіксовані в автоматичному режимі, має бути доопрацьована таким чином, щоб за кожне порушення був як грошовий штраф, так і накопичення балів, після певної кількості яких передбачене тимчасове позбавлення права керування транспортним засобом.

Планується, що  кожне місто за погодженням з поліцією в місцях концентрації ДТП та аварійно небезпечних ділянках зможе самостійно встановлювати  та обслуговувати камери відеоспостереження. «Це все відбувається в рамках концепції децентралізації.  Вартість одного комплексу відеофіксації варіюється  від $10 до $50 тис. Міста зможуть обирати постачальників серед великої кількості виробників на світовому ринку. А кошти від штрафів планується частково залишати в місцевих бюджетах —  20% місту,  50% — в дорожній фонд, 30% —  МВС», — розповідає про план Владислав Криклій.

Система автоматичної фіксації порушень ПДР працює в багатьох країнах. Наприклад, у Польщі в 2012-му, через рік після запровадження, аварійність зменшилась на 35% (усього в Польщі використовується 450 комплексів). На такий результат орієнтуються і в Україні, мова про близько тисячі життів, які можна буде врятувати щороку.

Насамперед запрацюють вимірювачі швидкості. Згодом планується ввести контроль і за рухом на світлофорах, перехрестях та розподільчих смугах. Відповідні стандарти закладаються вже сьогодні у нормативних  документах».

Джерело: http://tyzhden.ua/Society/220221