З 24 травня 2017 року набирала чинності урядова постанова, згідно з якою обов’язковий технічний огляд транспортних засобів повинен супроводжуватись фотофіксацією. Розширюються також параметри показників, необхідних для контролю за технічним станом автотранспорту, що, зокрема, перевозить пасажирів, вантажі.
За діяльністю суб’єктів господарювання з правом здійснення технічного контролю постійно стежать працівники сектору технічного контролю та перевезення небезпечних вантажів Регіонального сервісного центру МВС в Чернівецькій області. Нещодавно, скажімо, вони виявили підприємство, яке видавало протоколи технічного стану на транспортні засоби, обладнані газобалонним устаткуванням, не маючи на це відповідної дозвільної категорії. Власне, і самі протоколи «техстану» іноді могли бути, образно кажучи, папірцями. Адже контролювати процес огляду на кожній технічній станції не можливо.
—Віднині такі «варіанти» не проходять… — говорить керівник сектору Павло Андрецуляк, зауважуючи, що фотофіксація є європейською нормою. — Нововведення унеможливлює торгівлю протоколами. Ви уже не зможете роздрукувати бланк і видати його клієнту без самої технічної процедури огляду. Якщо людина оплатила послугу, але транспортний засіб техогляду фактично не пройшов, то видається акт невідповідності технічного стану. Без повторного заїзду на стенд у вас нічого не вийде.
Збільшується також обсяг інформації, що заноситься в протокол. Це, показники одометра, тобто, пробіг для транспортних засобів, чого раніше не було, вантажність, інформація про те, чи експлуатується автомобіль як таксі, чи перевозить небезпечні вантажі, дані про роботу гальмівної системи.
Фотофіксація — гарантія того, що транспортний засіб пройшов усі технічні процедури насправді, а не формально. Власник транспортного засобу попереджається про фотозйомку. Якщо він хоче бути присутнім при ній, то з ним проводиться відповідний інструктаж.
Нові правила обов’язкового ТО передбачають і правила для фотозйомок. Три фотографії мають зафіксувати транспортний засіб під час його зовнішнього огляду, перевірки фар, а також гальмівної системи методом стендових випробувань з фіксацією загального вигляду транспортного засобу та номерного знака. Відповідно, запроваджується також оновлений бланк протоколу перевірки технічного стану транспортного засобу.
Сектор постійно здійснює камеральну перевірку, тобто, без втручання в діяльність суб’єктів господарювання, контролюючи правильність внесення ними в національну базу даних інформації про транспортні засоби, що пройшли технічний огляд. Наразі фахівці працюють також над методичними рекомендаціями в умовах нових правил обов’язкового ТО, адже збільшується обсяг роботи. Передбачається, що процес моніторитимуть не лише в регіональному, але й територіальних сервісних центрах
Довідково: